.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات جدیدی از ترور ربانی بر ملا شد

اظهارات "رحمت الله واحدیار" عضو شورای عالی صلح افغانستان در خصوص هویت فرد انتحاری و همچنین نامه به دست آمده از جسد وی، اطلاعات جدیدی از جزئیات ترور برهان الدین ربانی بر ملا کرد.

در این نامه که در اختیار شبکه طلوع نیوز قرار گرفته است، فرد انتحاری حامل پیام مهمی از سوی شورای رهبری طالبان به رئیس شورای عالی صلح بوده است.

در این نامه که بر روی آن لکه‌هایی از خون دیده می‌شود، پرسش‌ها و درخواست‌هایی از سوی شورای طالبان در رابطه با پیشبرد روند صلح مطرح شده است.

طالبان در این نامه ضمن تشریح دیدگاه‌های خود، دلیل مخالفت‌ با دولت و گروههای حاضر در افغانستان را وجود نیروهای خارجی، بمباران هوایی، حملات شبانه، ظلم، شکنجه و زورگویی ازسوی آنان می‌داند.

در ادامه، طالبان مبادله زندانیان خود با نیروهای خارجی را دلیلی بر پایان جنگ ندانسته و این اقدام را به معنای مصالحه با هیچ گروه افغانی نیز نمی‌داند.

در بخشی دیگری از این نامه آمده است که خروج تدریجی نیروهای خارجی از افغانستان، راه حل مشکلات این کشور نیست و طالبان باشدت بیشتری عملیات‌های خود را دامه خواهند داد.

در همین حال، رحمت الله واحد یار عضو شورای عالی صلح افغانستان با حضور در یک نشست خبری جزئیات بیشتری را در مورد حادثه تروریستی که سبب شهادت برهان الدین ربانی شد، ارائه کرد.

این عضو شورای عالی که در محل حادثه حضور داشت، گفت: برنامه ترور استاد برهان الدین ربانی از سوی شورای کویته طالبان از قبل طرح ریزی شده بود.

به گفته واحدیار، "حمید الله" که واسطه عصمت الله عامل انتحاری بود، چهار ماه قبل خود را یکی از نمایندگان عالی رتبه شورای کویته به شورای عالی صلح معرفی کرده بود و طی این مدت ۲ بار به کابل آمده و با اعضای دبیرخانه شورای عالی صلح و رئیس این شورا ملاقات‌های جداگانه‌ای انجام داد.

واحدیار افزود: حمیدالله چند روز قبل در یک تماس تلفنی عصمت الله را به عنوان نماینده شورای کویته به دبیرخانه شورای عالی صلح برای مذاکره با ربانی معرفی کرد.

به همین دلیل، عصمت الله چند روز قبل به کابل آمد و گفت‌وگوهایی در مورد صلح با اعضای دبیرخانه شورای عالی صلح انجام داد

وی گفته بود که پیام‌های محرمانه‌ای برای رئیس شورای عالی صلح دارد که باید ایشان را از نزدیک ملاقات کند.
واحدیار گفت: عصمت الله روز سه شنبه حین دیدار با رئیس شورای عالی صلح افغانستان مواد منفجره تعبیه شده در عمامه خود را منفجر کرد و باعث شهادت استاد ربانی شد./
فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.